Free blog ping

Monday 14 May 2012

Tutorial Fried Ice cream....



Enak sangat....

Sebuku roti dapatlah 7 atau 8 ketul.. Anak bongsu Kitty merungut-rungut tak cukup!

Dua hari ni, Ahad dan Isnin, Kitty memang teramat sibuk. Ahad sibuk fizikal- membeli barang basah untuk kegunaan dapur seminggu sementara Isnin pula sibuk mental. Sepanjang hari ini minda Kitty sibuk memikirkan banyak borang yang perlu diisi; sibuk berfikir bagaimana caranya untuk menghadapi dan mengendalikan perasaan tidak puas hati terhadap perkhidmatan yang diberi; dan sibuk melayan saudara yang berjinak-jinak nak bercinta semula... Ish ish ish!

Orang baru nak bercinta ni pelikkan, excited semacam! Kadang-kadang pening kepala nak layan...jangan pula ada yang terasa... hehehe...

Menjelang petang semuanya kembali tenang. Dapatlah Kitty menghadap laptop semula. Menulis bagaikan satu terapi bagi Kitty. Buat sesuatu yang kita suka bukan kerana terpaksa. Mungkin sebab itu agaknya sehingga sekarang Kitty tidak mampu untuk siapkan buku atau novel walaupun tahu novel dan tulis buku memang boleh buat duit.... (What ever lah... mungkin itu hanya alasan Kitty saja kenapa tak siapkan novel. Sorry lah Saadiah dan Ali daripada Karangkraf...hihihi... My thousand apology...)

Kali ini Kitty nak kongsi cara bagaimana buat fried icecream (aiskrimgoreng lah tu...hehehe...) Ikut saja tutorial bergambar ini. Kitty yakin semua ahli keluarga akan suka... Ranggup di luar sejuk di dalam. Sebenarnya dah lama Kitty nak upload fotonya dari entry yang sebelum ini tapi tiada kesempatan.

Dah baca entry sebelum ini? Klik Sini! Jika belum..

1.  Skup aiskrim atas roti.


2.  Tutup dengan sekeping lagi roti dan tekan menggunakan acuan bulat atau  egg ring.


3. Kitty rapatkan tepinya supaya aiskrim tak terkeluar.


4. Masukkan dalam plastik berasingan dan simpan dalam freezer  semalaman.

5. Esoknya, goreng kekuningan.


Resipi kredit kepada sepupu Kitty, Liza. Thanks Liza. Nak cuba kuih-muih yang lain pulak...



Kalau Suka LIKE le..

No comments:

Post a Comment

Menarik di PING BUSUK

Free blog ping