Free blog ping

Saturday 29 June 2013

Indahnya al-Quran

pix from en google

Salam sejahtera. Pagi ini, subuh-subuh lagi Kitty sudah terbangun. Terasa tenang sungguh tidur malam tadi setelah diurut anak perempuan Kitty dengan krim Auralife (bukan nak promosi tetapi krim tu Kitty jumpa dalam bilik anak lelaki Kitty - mungkin ada orang yang hadiahkan padanya lengkap dengan kopi dan minyak wangi sekali. Cuma kopinya belum lagi Kitty cuba...)

Sengaja Kitty ingin mengingatkan diri Kitty yang cetek ilmu ini. Kitty ingin berkongsi maksud beberapa ayat surah FUSSILAT, ayat 9 - 13 hakikat penciptaan alam ini.

9. Katakanlah, 'Pantaskah kamu ingkar kepada Tuhan yang menciptakan bumi dalam dua masa dan kamu adakan pula sekutu-sekutu bagi-Nya? Itulah Tuhan seluruh alam.'

10. Dan Dia ciptakan padanya gunung-gunung yang kukuh di atasnya. Dan kemudian Dia berkahi dan Dia tentukan makanan-makanan (bagi penghuninya) dalam empat masa, memadai untuk memenuhi kebutuhan) mereka yang memerlukannya.

11. Kemudian Dia menuju ke langit dan (langit) itu masih berupa asap, lalu Dia berfirman kepadanya dan kepada bumi, "Datanglah kamu berdua menurut perintah-Ku dengan patuh atau terpaksa." Kedua-duanya menjawab, "Kami datang dengan patuh."

12. Lalu diciptakan-Nya tujuh langit dalam dua masa dan pada setiap langit Dia mewahyukan urusan masing-masing. Kemudian langit yang dekat (dengan bumi), Kami hiasi dengan bintang-bintang, dan (Kami ciptakan itu) untuk memelihara. Demikian ketentuan (Allah) Yang Maha Perkasa, Maha Mengetahui.

13. Jika mereka berpaling maka katakanlah, "Aku telah memperingkatkan kamu akan (bencana) petir seperti petir yang menimpa kaum 'Ad dan kaum 'Samud."

Maha Suci Allah...


Kalau Suka LIKE le..

No comments:

Post a Comment

Menarik di PING BUSUK

Free blog ping