Free blog ping

Monday 25 March 2013

jaga kesihatan

apa yang kitty buat di sini? tak taulah.. tiba-tiba rasa nak jalan ke luar. so selepas ambil borang redemption, kitty pun pergilah ke the store, klang. first intention nak beli ink printer. lepas tu rasa nak duduk sorang-sorang dan makan-makan.

jadi kittypun turun ground floor, singgah kat mcd. just to kill the time. teringat kitty kerja kat karangkraf dulu. masa ofis karangkraf di taman tun dr ismail. untuk ke tempat kerja kitty akan ambil bas berhampiran bangkok bank.

setiap kali dapat gaji, kitty akan belanja diri sendiri makan a & w yang ada kat situ. kitty akan duduk di tempat di mana kitty boleh tengok orang lalu-lalang. kitty akan duduk berjam-jam sendirian. makan sikit-sikit, menikmati setiap kunyahan. kitty amat suka coney dognya. rasa macam sedap sangat. berbeza sekali dengan rasanya sekarang. sekarang sudah kurang sedapnya atau tekak kitty yang sudah berubah selera?

terasa sangat begitu cepat masa berlalu.. mungkin kitty rasa tertekan memikirkan banyak perkara. dalam dua-tiga minggu ni memang kitty tak nyenyak tidur. bangun pagi mesti bahu dekat tengkuk rasa sakit dan kepala pula rasa berat. ingatkan salah tidur tapi bila pergi periksa, rupanya tekanan darah kitty meningkat.

macam manalah orang ada darah rendah boleh dapat darah tinggi? doktor kitty kata tak semesti mereka yang ada darah rendah tak boleh dapat darah tinggi. banyak yang boleh jadi penyumbang. antaranya tak cukup tidur (badan tak dapat rehat secukupnya), stress, makan tidak menentu.

bila badan dah macam enjin kereta tua, memang akan banyak ragamnya. kitty kena jaga kesihatan dan tidak boleh terlalu mendesak fikiran dan tubuh badan.

so the moral of the story, jagalah kesihatan diri...
Kalau Suka LIKE le..

No comments:

Post a Comment

Menarik di PING BUSUK

Free blog ping