Free blog ping

Thursday 21 March 2013

hambaNya seorang aku

apabila mulut rapat terkunci
hanya hati yang mampu bersuara
gemanya terngiang-ngiang di telinga
tiada siapa yang dapat mendengarnya
kecuali
diri sendiri.

tiba-tiba
 lidahku jadi kelu
hati bagaikan meratap
ada rasa pedih di situ
ada rasa sayu
dan airmata mula bersuara
berkata-kata
berkaca-kaca
memancarkan riak rasa sanubari.

sebenarnya
tiada badai besar yang melanda
mahupun gelombang setinggi bukit
cuma mungkin
riak-riak halus yang tak ketara
cuba dipendam dan dibiarkan
mula mengusik pintu hati
membuatnya rasa sakit.

aku akur
beginilah rentak kehidupan
pasrah pada Yang Menentukan
siapalah aku untuk menyoalnya
sedangkan seluruh kehidupanku berada dalam genggamanNya
tiada daya dan upayaku
tidak juga aku menyerah kalah
ku terima segala ujian ini
kerana ini adalah tanda kasih Allah
buat seorang aku
yang bernama hambaNya..

.........


kittymuiza
(menjelang 22 mac 2013)

Kalau Suka LIKE le..

No comments:

Post a Comment

Menarik di PING BUSUK

Free blog ping