Free blog ping

Friday 1 February 2013

hari yang macam lipas kudung...

aku tak pernah lagi tengok lipas kudung... tengok lipas telentang mabuk kena ridset tu ada la... tapi disebabkan sudah ada perumpamaan begitu akupun gunalah konon-konon untuk menunjukkan keadaan aku yang sibuk....

hari ini aku memang sibuk. pagi-pagi aku sudah bersilat di dapur untuk sediakan sarapan farhat... roti telur je untuk bekal ke sekolah... hari ini farhat ada merentas desa...kalau tak makan pagi, lembik pula nanti tak boleh nak lari... untuk makan tengahari aku sekadar masuk sup bebola ayam dan kubis dengan sambal goreng sardin aje.. malangnya tak sempat pun nak jamah dek kesuntukan masa..

lepas ni aku kena pergi ke bukit kiara equestrian sebab ada financial talk. dah terbabit dalam bidang kewangan kena jugalah tahu perkembangan ekonomi semasa...

selesai saja talk, aku singgah kejap ke tesco shah alam untuk cari pelan internet untuk tablet aku... yang ada pelan u mobile aje.. oklah sambar aje lagipun bila ada connection internet senang sikit nak update klien... lepas ni tak ada alasan lagi untuk tak pergi jumpa klien...(yang nilah part paling susah bila kerja sendiri...excuse...excuse...excuse...)

bagaimanapun semua berjalan seperti di rancang. Alhamdulillah. singgah sekejap di karangkraf untuk jumpa klien. berhasil. hahaha...aku berjaya mengebas majalah pengantin yang memang aku cari-cari.. bukan isu terkini tapi tak mengapa. janji dapat sudah cukup untukku belek-belek sebagai inspirasi...

tapi yang paling menyenang dan membahagiakan aku bila tengok komisen sudah masuk... Alhamdulillah boleh bernafas dengan sempurna... hilang semput-semput... aku bila terasa kocek berlubang besar mesti badan sakit-sakit. januari memang bulan kocek berlubang... besar pulak lubangnya... duit keluar macam paip pecah..tak boleh nak tahan-tahan. tapi nasib baiklah memang sudah buat peruntukan awal. memang tahu setiap hujung dan awal tahun duit memang banyak perlu diguna.. dari awal tahun lagi aku sudah simpan sikit-sikit... 

duit untuk guna hujung dan awal tahun aku simpan dalam current account aje... untuk persaraan aku simpan dalam unit trust. kena agihkan simpan mengikut matlamat.. senang dan tak bercampur aduk...

tapi ada satu yang aku rasa nak pitam bila tengok... buku catatan perbelanjaan aku bulan januari. bulan nilah dua-dua tayar aku kena tukar, bulan ini jugalah absorber belakang kereta aku buat hal... pendeknya januari memang bulan macam-macam. apa-apapun aku sangat-sangat bersyukur kerana Allah masih memberiku rezeki dan memudahkan hampir semua urusanku....

Kalau Suka LIKE le..

No comments:

Post a Comment

Menarik di PING BUSUK

Free blog ping