Free blog ping

Tuesday 22 January 2013

8 minute service

kebelakangan ini aku semakin cemerkap. jika selalunya boleh juggle dua-tiga kerja dalam satu masa, kini tak berapa menjadi. tak berapa boleh nak fokus sebab kepala banyak fikir benda lain.

apa-apapun tugas harian masih berjalan. makan tengahari farhat mesti ada untuk dia isi perut bila balik sekolah. breakfast samada oats+susu+kismis, nasi goreng, roti telur, roti sosej ataupun gulungan prata+cheese+carrot+mayonis+cili sos. ke sekolah mesti bersarapan tambahan pulak farhat sekarang 6.50am ke 7.20am ada kelas tambahan sinar pagi - dua kali seminggu. malam pula ada tuisyen lagi 4 malam berturut-turut kecuali jumaat.

kadang-kadang kasihan tengok farhat yang tertidur keletihan bersama kerja sekolahnya yang masih belum siap. tahun ini farhat memang kena kerja keras untuk menghadapi upsr. kena terus berusaha.. nothing comes easy.. itu bab cerita farhat.

hari ini memang banyak kerja yang perlu aku bereskan. pagi-pagi lagi aku sudah masukkan deposit untuk tempahan barang hantaran. lepas itu pergi semula ke standard chartered, klang untuk bayaran visa fee. settle.

aku tertarik pada sticker yang dilekatkan dibelakang kaunternya - 8 minit servis. servis dalam tempoh 8 minit yang memuaskan. sangat friendly siap panggil nama lagi (sempat officer tu jeling nama aku pada form sebelum mengambil form dan memprosesnya...) selesai. bergegas ke one utama lunch dengan klien yang juga kawan baikku.

banyak yang dapat ku selesaikan hari ni.
1.  update cash klien.
2. bayar deposit hantaran -via cimbclick je...
3. lunch appointment with Emma - settle for this year investment (planning nak ambil gambar food yang kami makan tapi sebab dua-dua orang sudah kebulur, lepas pinggan licin baru teringat nak ambil gambar...hahaha.. sedap juga makan di delicious, one utama. aku dan emma makan crispy salmon - salmon+asparagus+kentang dipotong kiub. sebab tak pedas kami minta cili sos. kami juga memesan cajun fried calamari dan airnya watermelon lychee dan frosty lychee lime. makanan memang sedap tapi yang aku tak sanggup nak tengok 10 % service charge dan 6% goverment taxnya. jumlah extra charge tu boleh makan sepinggan nasi arab yang kaw-kaw punya.. tapi itulah hidup di bandar... the customer have to bear all the cost...
4. ambil gambar untuk visa - done
5. apply visa online - belum. ini kerja esok.
Kalau Suka LIKE le..

No comments:

Post a Comment

Menarik di PING BUSUK

Free blog ping