Free blog ping

Monday 21 January 2013

pencarian dulang hantaran

tiga hari juga aku mencari idea untuk mencari konsep dan dulang hantaran untuk majlis tunang anak lelakiku.. mula-mula sekali aku pergi ke ssf puchong. tiada idea yang aku boleh diadaptasi kerana barangannya lebih banyak kepada hiasan rumah dan bukan hantaran perkahwinan.

jenuh juga aku naik turun tiga tingkat bangunan tu (sebenarnya aku naik lif aje...) jalan-jalan tengok-tengok dan cari-cari barang yang sesuai. tak jumpa dan tak terlekat kat hati.

hari yang sama juga aku drive ke ssf damansara namun masih juga tiada yang menarik perhatian. sebenarnya kepala aku masih kosong, tak tau nak buat macam mana malah tak ada idea langsung.. pergipun setakat nak tengok-tengok untuk cari ilham sebelum dapat dikembangkan dan dipraktikkan...

di situ sempat juga aku singgah ke sun floral (kalau tak silap aku namanya) pusat jual borong bunga-bunga. macam-macam jenis bunga hiasan yang dijualnya...dah tau mana nak tuju. jika nak beli bunga aku akan datang ke sini..

tak puas hati sebelum sampai rumah sempat juga aku singgah ke kk home deco klang. hanya jalan-jalan sekadar jamu mata... kalau nak buat konsep ala-inggeris mungkin ada juga idea yang boleh dicedok dari situ...tapi aku tak berapa minat deco ala inggeris yang berbunga-bunga ni... banyak sangat bunga-bunga dan ropol-ropol buat aku rasa semak...berserabut kepala otak aku...

tapi aku suka lihat orang yang pandai deco rumah mereka gaya inggeris... latar putih tu yang aku suka...nampak cozy apabila bijak menyusun dan menyuaipadannya...simple dan tidak terlalu sarat... putih akan match dengan apa saja...

esoknya pula aku ke gm, klang. bukan tempatnya untuk cari hiasan barang hantaran. tapi kat sini aku terjumpa keronsang yang ramai deko hantaran guna untuk hias bucu bantal hantaran. aku taklah beli sebab tak pasti nak guna bantal hantaran sebagai alas hantaran. apa-apapun aku dah tau di mana nak cari apabila nak guna nanti...
Kalau Suka LIKE le..

No comments:

Post a Comment

Menarik di PING BUSUK

Free blog ping