Free blog ping

Friday 1 February 2013

tak mudah nak buat orang suka pada kita...

bukan mudah untuk buat orang suka pada kita. rasa macam kita sudah buat yang terbaik. jaga akaunnya. update ikut masa dan pastikan dia untung atas pelaburannya tapi masih juga dia tidak berpuas hati dan beralih pada orang lain.. masa konsultantnya tinggalkan dan biarkan pelaburannya tidak dipantau, dia minta kita bantu jaga akaunnya. kita pun buatlah kerja sebagus boleh dengan pastikan dia labur dalam dana terpilih, buat switching bila tengok dana tu tak bergerak, switch lagi bila tengok market nak jatuh dan bila switch lagi bila market nak mula naik...

dalam unit trust tak ada istilah time the market... memang orang selalu kata beli masa rendah dan jual masa tinggi... tapi perkara itu tidak boleh diaplikasikan pada unit trust kerana unit trust adalah pelaburan jangka panjang... you have to stay invested all the time... pun begitu kena tengok siapa yang jaga akaun you dan bagaimana dia memanfaatkan keadaan pasaran...

apa-apapun aku terima apa jua yang berlaku dengan hati terbuka.. tak salahkan mereka juga kerana mereka mungkin tak tau. ada orang fikir kerja konsultan ini mudah - jalan sana sini jumpa klien dan dapat duit atas angin. mereka tak terfikir yang kita juga terpaksa memerah otak, pening memikirkan apa yang patut dibuat bila market turun(untuk pastikan untung yang ada itu tidak terhakis mengikut pergerakan pasaran)...

itulah antara cabarannya... tapi aku suka kerjaya ni kerana masanya yang fleksibel. lagipun aku ni bukan orang yang suka sangat ikut arahan (bosan bila orang perintah-perintah).. lebih baik buat kerja yang tak perlu lapor pada bos. kalau tak bos pun mesti pening kepala dapat pekerja yang buat ikut suka kepala dia je....

hari ni..
1. apply visa and schedule appointment online - done
2. set appointment - done
3. send complaint letter to hq (ada juga orang kerja tak beretika main suka-suka je rampas klien orang... bagi dia rasa sambal belacan aku...pedas ke tak pedas...)

aku tak lah marah cuma geram aje... manusia memang banyak karenahnya... tak mungkin aku dapst memuaskan hati semua orang.. asalkan aku sudah mencuba sedaya upaya selebihnya aku serahkan pada Yang Maha Kuasa. Tuhan lebih mengetahui...
Kalau Suka LIKE le..

No comments:

Post a Comment

Menarik di PING BUSUK

Free blog ping