Free blog ping

Friday 4 July 2014

cari duit

Salam Ramadan. Hari ini sudah masuk lima hari kita berpuasa. Alhamdulillah..Allah masih memberi Kitty peluang untuk menikmati keindahan dan rahmat bulan yang mulia ini.
Meskipun sibuk dengan projek-projek pra ramadan yang akhirnya terlaksana jua, kitty rasa sangat beruntung kerana tidak lama lagi keluarga kami akan bertambah besar dengan kehafiran generasi ketiga!
Tak sabar menunggu kehadirannya...
Ohh...apa yang ingin kitty kongsikan di sini mungkin bukan perkara baru bagi orang yang telah lama berniaga. Namun bagi yang baru berjinak-jinak tips ini mungkin boleh dijadikan panduan.
Beberapa bulan lalu, kitty diminta untuk buat tart nenas untuk dijadikan hantaran pertunangan sepupu kitty. Sejak itu bermulalah episod kuih tart. Promosinya bergerak dari mulut ke mulut serta media sosial seperti whatsapp dan juga fb. Ada kalanya sampai tak menang tangan utk penuhi permintaan. Sambil-sambal itu inilah peluang untuk mendedahkan pada anak2 kitty bahawa rezeki Allah itu ada di mana2 jika rajin mencarinya. Dan kerja yg tak perlu dipohon ataupun perlu menunggu interview adalah bekerja sendiri.
Bab bekerja sendiri ni memang sangat sangat sangat kitty suka. Siapa yang tak suka jadi bos? Tapi jangan pulak lupa. Bila kerja sendiri, kitalah bos dan kitalah juga kuli! Jadi sendiri mahu ingat jika mahu poket berisi...
Inilah projek tarts pra ramadan.

Kalau Suka LIKE le..

No comments:

Post a Comment

Menarik di PING BUSUK

Free blog ping